W dzisiejszych czasach ogromny nacisk kładzie się na zewnętrzny wizerunek. Duże znaczenie ma to jak się ubieramy, jaką mamy fryzurę, makijaż, czy mamy zadbaną skórę i oczywiście szczupłą i umięśnioną sylwetkę. Obecnie panuje moda na prowadzenie zdrowego trybu życia ale jest to dobra moda, bo można z niej wynieść wiele dobrego.

Nadmierne kilogramy, które uprzykrzają życie

Otyła sylwetka, ma wiele wad. Przede wszystkim nadmierne kilogramy sprawiają, że sylwetka jest niewymiarowa i bardzo trudno jest na nią dopasować modne i stylowe ubrania. Rzadko kiedy można w sklepach znaleźć odzież plus size, trzeba takich ubrań szukać w Internecie lub szyć je na zamówienie, co może być nieco frustrujące. Poza tym każdy, kto ma sporo nadmiernych kilogramów czuje się nieatrakcyjny, ma niską samoocenę a to często prowadzi do depresji. Każdy chce się czuć dobrze w swoim ciele i chce się innym podobać a z taką sylwetką jest to trudne. Nie można też zapominać o tym, że nadmierne kilogramy to także problemy zdrowotne, bo zbyt wiele tkanki tłuszczowej może prowadzić do wielu różnych schorzeń.Jak więc można zauważyć, zbyt wiele nadmiernych kilogramów, może uprzykrzyć życie, sprawić, że będzie ono nijakie i nieszczęśliwe. Warto więc zawczasu wziąć się za siebie i zadbać o swoją sylwetkę a szybko zmieni się swoje życie na lepsze.

Pięć zbilansowanych posiłków dziennie

Pierwszym krokiem do pozbycia się nadmiernych kilogramów, jest konsekwentna zmiana nawyków żywieniowych. Nie musi to być radykalna zmiana z dnia na dzień, wystarczy jak co kilka dni czy tygodni będzie się eliminować ze swojego jadłospisu jeden szkodliwy produkt, by zauważyć efekty. Zdrowa i zbilansowana dieta, wyeliminowanie z niej szkodliwych i tuczących produktów są kluczem do sukcesu w odchudzaniu. Przede wszystkim trzeba się przestawić na jedzenie 5 posiłków dziennie. To bardzo ważne by jeść często ale małe porcje. Śniadanie powinno być najbardziej obfitym posiłkiem dnia. Powinno zawierać wiele wartościowych i zdrowych produktów żywieniowych, które zapewnią energię na cały dzień. Po około 2-3 godzinach, należy spożyć lekkie drugie śniadanie. Na obiad powinno się jeść wiele warzyw, które powinno stanowić połowę talerza. Na podwieczorek warto zjeść owoce a kolacja powinna być lekka i nie wielka. Bardzo ważne jest to, by zmiana nawyków żywieniowych była stopniowa ale też i konsekwentna. Powinna to być zmiana na całe życie.

Co wyeliminować, by szybko schudnąć?

Aby szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, należy wyeliminować ze swojego jadłospisu produkty, które zawierają wiele pustych kalorii, są zapychające i szkodliwe dla organizmu. Są to przede wszystkim produkty typu Fast-Food, gotowe posiłki do podgrzewania w kuchence mikrofalowej, napoje słodkie i gazowane, słodycze, produkty z mąki pszennej, tłuste mięso, alkohol itp. Po odstawieniu tych wszystkich produktów, już w bardzo krótkim czasie można zauważyć widoczne efekty zmniejszenia się tkanki tłuszczowej i stracenie kilku zbędnych kilogramów. Już same słodycze i biały cukier są bardzo szkodliwe i wpływają niekorzystnie na wygląd sylwetki, dlatego szybko po ich odstawieniu można zauważyć widoczną różnicę. Także napoje gazowane, soki, soki do wody, wody smakowe, mają wiele cukru, który powoduje powstawanie fałdki tłuszczowej na brzuchu i nie tylko. Najlepszym rozwiązaniem jest picie zwykłej wody mineralnej, ewentualnie ziołowych herbat. Bardzo dobrą propozycją są także specjalne szejki witaminowe, które w przewadze składają się z samych zmiksowanych warzyw. Takie szejki można śmiało pić pomiędzy posiłkami a nawet traktować je jako przekąski, takie szejki to samo zdrowie, pod warunkiem, że przygotowuje się je całkowicie bez dodatku cukru. Słodycze bardzo łatwo można zastąpić owocami, które mogą być równie słodkie a nie są tak kaloryczne. W ten sposób można zyskać szczupłą i zadbaną sylwetkę, bez większych wyrzeczeń.

Aktywność fizyczna nie zaszkodzi

Każdą zdrową dietę powinno się wzbogacić aktywnością fizyczną. To również jest aspekt prowadzenia zdrowego trybu życia. Aktywność fizyczna może być dowolna, powinna być dopasowana do predyspozycji, warunków zdrowotnych, możliwości itp. Można uprawiać indywidualną aktywność fizyczną jak i grupową, zapisując się siłownię czy na zajęcia fitness. Warto też uprawiać różne sporty zespołowe, bo dzięki nim szybko można wyszczuplić swoją sylwetkę i pozbyć się zbędnych kilogramów. Aktywność fizyczną powinno się uprawiać co najmniej raz dziennie, najlepiej wczesnym rankiem. Po niej należy spożyć zdrowe i odżywcze śniadanie, które doda energii na cały dzień. Ruszać się można na dworze albo i w domu, jeśli pogoda nie dopisuje. Bardzo modne stało się obecnie bieganie, które ma wiele zalet. Równie dobrze można też uprawiać jogę w domowym zaciszu, jeździć na rowerze czy na łyżwach i łyżworolkach. Jest wiele form aktywności fizycznej, która korzystnie wpływa na sylwetkę.

Jak więc można zauważyć, bez większych wyrzeczeń można powalczyć ze swoimi nadprogramowymi kilogramami, wystarczy zmienić nawyki żywieniowe, pozbyć się z jadłospisu śmieciowego jedzenie i wprowadzić ruch do swojego dnia. Zdrowe odżywianie wcale dużo nie kosztuje, wręcz przeciwnie. Poza tym warzywa, owoce i inne zdrowe produkty żywieniowe, można dostać w każdym sklepie. Ich wybór jest przeogromny, można więc z nich przyrządzać różne ciekawe potrawy, które będą smaczne, tanie, niskokaloryczne i dodające energii. Warto przekonać całą rodzinę do zdrowego odżywiania się i prowadzenia zdrowego trybu życia, dzięki temu życie całej rodziny może się zmienić na lepsze. Przekonało się już o tym wiele rodzin na całym świecie, warto więc wszystkich na około zachęcać do zdrowego odżywiania.