Koktajle są wspaniałym pomysłem dla każdej osoby, której zależy na prowadzeniu zdrowego i odpowiednio zbilansowanego trybu życia. Nie sposób nie zauważyć, że mogą być one stosowane zarówno przez osoby będące na dietach tradycyjnych, wegańskich oraz wegetariańskich. Wspaniałym pomysłem będzie również popijanie koktajli przez osoby, które są na dietach odchudzających czy oczyszczających.

Używaj soczystych owoców do koktajli.

Nie sposób nie zauważyć, że do przygotowywania koktajli warto używać owoców soczystych, które zawierają duże ilości soku. Na uwagę zasługują więc pomarańcze, grejpfruty oraz nektarynki. Warto zainteresować się również soczystymi brzoskwiniami. Tego rodzaju owoce sprawią, że koktajl będzie miał odpowiednią konsystencję. Z całą pewnością dobrze byłoby wspomnieć również o tym, że wymienione wyżej owoce, zwłaszcza cytrusy, zawierają duże ilości witaminy C. Jak zaś powszechnie wiadomo, witamina C jest niezwykle silnym antyoksydantem. Wspaniale byłoby pamiętać również o dodatku ananasa do koktajli. Oprócz tego, że jest on soczysty, posiada również cenne witaminy i minerały. Zapobiega również nadmiernej utraty wody przez nasz organizm. Z tego też względu bywa on szczególnie dobrym dodatkiem do koktajli, które mają za zadanie zapobiegać odwodnieniu organizmu. Jeśli chcemy nawodnić swój organizm, zwłaszcza w letnie i upalne dni, koniecznie musimy spróbować również koktajlu z dodatkiem arbuza. Koktajle z arbuzem charakteryzują się przyjemną konsystencją. Posiadają również niezwykle przyjemny kolor, rześki zapach i wspaniały smak.

Jakich innych owoców warto byłoby używać do koktajli?

Jak już zostało wspomniane powyżej, soczyste owoce są wspaniałym dodatkiem do koktajli. Nie sposób jednak nie wspomnieć o owocach o aksamitnej konsystencji. Wśród tego rodzaju owoców na szczególną uwagę zasługują chociażby banany oraz awokado. Do przygotowania koktajlu dobrze byłoby użyć w szczególności bardzo dojrzałych owoców. Dojrzałe banany są bowiem niesamowicie słodkie. Dzięki nim nasz koktajl nie będzie potrzebował już dodatku substancji słodzących. Banan jest również wspaniałą skarbnicą potasu, który jest niezwykle potrzebny dla zachowania naszego zdrowia oraz urody. Warto zainteresować się również wspomnianym już awokado. Awokado jest bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki czemu jest wspaniałym i przede wszystkim zdrowym zamiennikiem tłuszczy zwierzęcych.

O czym jeszcze warto pamiętać przy robieniu koktajli?

Do koktajli warto dodawać również owoców jagodowych. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują chociażby borówki amerykańskie, które są niesamowicie bogate w antyoksydanty. Z całą pewnością dobrze byłoby zainteresować się także jeżynami, malinami oraz poziomkami. Warto pokochać również wspaniale smakujące truskawki. Nie sposób nie wspomnieć o tym, że owoce jagodowe posiadają niski indeks glikemiczny. Mogą więc spożywać je nawet cukrzycy, oczywiście w kontrolowanych ilościach. Jedna porcja owoców jagodowych to około pół szklanki. Koktajle możemy przygotować na bazie różnych płynów. Można użyć w tym celu jogurtu, mleka krowiego oraz mleka roślinnego. Jeśli chcemy jednak, aby nasze koktajle nie posiadały mlecznego posmaku, koniecznie zainteresujmy się sokami owocowymi. Bazę koktajli stanowić mogą zarówno soki tłoczone jak i soki świeżo wyciskane. Na pewno warto byłoby także zainteresować się naparami roślinnymi. Świetną bazę koktajlu stanowić będą napary z mięty, melisy, a także z rumianku. Należy jednak prawidłowo zaparzać zioła, jeżeli chcemy czerpać z ich dobroczynnych właściwości. W szczególności warto byłoby zalewać je gorącą, a nie wrzącą wodą. Co ważne, powinniśmy również dbać o prawidłowy czas zaparzania. Nie powinien on być ani zbyt krótki ani zbyt długi. Nie powinniśmy używać również ani zbyt małej ani też za dużej ilości ziół. Z ziołowych naparów należy przygotowywać koktajle tylko i wyłącznie po ich uprzednim ostudzeniu. Oczywiście doskonałym pomysłem będzie również wzbogacenie koktajli składnikami bogatymi w białko. Można zastosować popularne ostatnimi czasy odżywki białkowe. Nie sposób jednak nie zauważyć, że są one stosunkowo drogie. Warto byłoby pamiętać o tym czym można je zastąpić. Na pewno w tej roli wspaniale sprawdzą się orzechy. Mowa tu o orzechach włoskich, migdałach, a także o nerkowcach. Nie bez znaczenia jest również dodatek nasion, takich jak na przykład nasiona lnu. Wiele osób wzbogaca również koktajle o dodatek tak zwanych superfoods. Superfoods to pojęcie, które dla wielu osób brzmi dość enigmatycznie. Pod tą nazwą kryją się jednak rozmaite substancje, które wywierają bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie, urodę oraz na samopoczucie. Wśród superfoods na uwagę zasługuje chociażby korzeń maca. Sproszkowany korzeń maca z powodzeniem możemy stosować nawet wtedy, gdy jesteśmy na diecie odchudzającej. W przeciwieństwie do orzechów, nie są one bowiem kaloryczne. Korzeń maca dostaniemy w sklepach ze zdrową żywnością. Dobrze byłoby zainteresować się również dodatkiem mielonego lnu. Mielony len, zwłaszcza złocisty charakteryzuje się wspaniałymi właściwościami zdrowotnymi. Dobrze byłoby jednak zatroszczyć się o to, aby len zmielić samodzielnie. Zakupmy więc całe ziarna lnu, a zmielmy je we własnym młynku. Jeżeli bowiem zakupimy gotowy, zmielony len, nie będziemy mieli pewności co do tego, że jest on faktycznie dobrej jakości. Kolejnym superfoods, o które warto byłoby wzbogacić swoje koktajle są również sproszkowane algi. Na pewno dobrze byłoby zainteresować się spiruliną oraz chlorellą. Nie sposób ukryć, że algi zawierają spore ilości dobroczynnych składników. Wspaniale oddziałują one na zdrowie oraz urodę. Algi posiadają sproszkowaną formę. Z tego też względu w bardzo wygodny sposób możemy dodawać ich do wspomnianych już powyżej koktajli. Na pewno dobrze byłoby zainteresować się również sproszkowanymi jagodami acai.